Communicatie

      Geen reacties op Communicatie

20161025_111006

25-10-2016 was ik op locatie bezoek bij de Bethelschool Een school die een “Thuis biedt voor elk talent”

In kader van communicatie en nog wat lopende zaken met wat weigerachtige harde schijven sloot ik me even aan bij de aanwezige engineers. Directeur Aart Jan was net bezig met een bulletin naar de ouders vanuit het platform Socialschools. Mooi systeem die vanuit één omgeving de ouders en geïnteresseerde voorziet van het allerlaatste nieuws. Goede opzet omdat naast ouders die wel actief zijn op sociale media, ook de niet op sociale media bewegende ouders zo op de hoogte zijn van de nieuwtjes vanuit school.

nieuws-facebook

Nieuws op Facebook

nieuws-website

Nieuws op website

Communicatie pur sang, dit valt en staat natuurlijk wel met goede afspraken. Zoals een protocol die de school ook goed heeft gecommuniceerd.

protocol-social

Samen met Aart Jan heb ik ook nog even wat mogelijkheden van de LiveSchoolV3 gedemonstreerd en ben er zeker van dat dit team deze ook gaat ontdekken.

Met bovenstaand in hoofd om te schrijven gaf Edwin Everts een mooie uitspraak vanochtend op de radio “Ben je tevreden vertel het dan aan eenieder, ontevreden vertel het dan aan ons” Dit na aanleiding van een incident van een geflitste bestuurder die verhaal kwam halen bij de agent en constateerde dat deze sliep. Zonder te veel in details te geraken is de strekking tegenwoordig dat we veel te snel reageren en vergeten waar het eigenlijk om gaat…….

Uit ervaring heb ik geleerd dat soms eerst even goed lezen meer rendement opleverde dan direct in paniek of boosheid te reageren.

Zo ook de berichten op social media, Je hoeft niet altijd positief te zijn, een kritische noot op zijn tijd kan gepast en ook zeer waardevol zijn. Maar direct mensen afbranden is zeker geen optie

Wat zijn uw Do’s and Don’ts geweest?

http://www.socialmediaexpress.nl/2014/10-social-media-dos-en-donts/

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *